+48 792 261 728 Poniedziałek - Piątek 7:00 - 20:00 Legionów 67 Bielsko-Biała Polska

Powerlifting

EWALUACJA

Przed rozpoczęciem pracy – zdalnej lub w klubie IRONia – następuje szczegółowa ocena nie tylko sprawności, mobilności oraz siły, ale również innych zmiennych, które pozwolą ocenić punkt startowy do pracy ze sztangą w kierunku wyników w trójboju siłowym.

PLAN TRENINGOWY

Dobór metody progresji treningowej nie powinien być podyktowany modą panującą na Instagramie, a realnymi potrzebami. 

KONTROLA POSTĘPÓW

Monitoring postępów to nie tylko korekcja techniki i sprawdziany siłowe. To również wyciąganie wniosków z tego, jak dany plan treningowy działa względem innych, wypróbowanych metod. 

Praca ze sztangą w oparciu o metodykę StronfFirst Lifter

Trójbój siłowy

Przeszło 50 lat temu powstał sport, który dzisiaj trenowany jest nie tylko przez zawodowców startujących na pomostach, ale i amatorów traktujących dźwiganie ciężarów jako sposób na “ambitny fitness”. Moda na trójbój przyszła stosunkowo niedawno i być może daleko tej aktywności do Crossfitu, to można zaobserwować bardzo duże zainteresowanie zarówno metodyką treningową, programowaniem oraz dietą i suplementacją. 

Postrzegać to można za korzystny aspekt rozwoju, choć mnogość trenerów i metod może wprowadzać pewien zamęt u mniej doświadczonych trenujących. Dlatego też istotnym jest odpowiednie, metodyczne podejście, które umożliwi optymalne podejście do treningu, zaadresowanie najpilniejszych potrzeb, programowanie zorientowane nie tylko na wynik ale i zdrowie, a także – co najistotniejsze – trzeźwe postrzeganie wad trójboju i umiejętne radzenie sobie z “łataniem” dziur powstałych w wyniku treningu ze sztangą. 

Dlatego też, podpierając się niemałym doświadczeniem, w treningach swoich podopiecznych stałym elementem są odważniku kulowe kettlebells, elementy gimnastyki oraz mobility. Elementy te pojawiają się w różnych proporcjach w zależności do tego, czy jest to okres startowy wymagający specjalizacji, czy praca nad ogólnym przygotowaniem fizycznym. 

Nie uważam się za powerliftera. Trójbój jest dla mnie metodą na sprawdzenie swoich postępów siłowych jako atleta. Choć stanąć na pomoście… to jest jednak COŚ!
Jako trener natomiast muszę znać specyfikę tego sportu, by móc pomagać innym bezpiecznie osiągać możliwie najlepsze wyniki. 

Sebastian Gęsior

Mój trening

Boris Sheiko ma problem z wykonaniem poprawnie jednej pompki, nigdy nie trenował trójboju, a jego zawodnicy dominowali na podestach na całym świecie zdobywając ponad 50 medali. Mimo to 90% trenujących nadal patrzy na wyniki potencjalnego trenera śledząc go na dowolnych mediach społecznościowych. Chyba nie tędy droga…

Poniższe wyniki zatem to raczej osobista motywacja i odpowiedź dla ciekawskich.

0kg
Pierwszy total
380kg
Aktualny total w trójboju
745kg
Cel
0lat
Doświadczenie