+48 792 261 728 Poniedziałek - Piątek 7:00 - 20:00 Legionów 67 Bielsko-Biała Polska

Kettlebells

If a kettlebell were a person, it would be the type of a guy you would want [on your side] in an alley fight.

Glenn Buechlein, powerlifter
Nieograniczone możliwości treningu

Dlaczego kettlebells?

  • Metodyczne nauczanie wg standardów StrongFirst
  • Poprawa deficytów mobilności i stabilności
  • Wzmacnianie korpusu i tylnej taśmy mięśniowej
  • Praca nad siłą maksymalną i dynamiką

Ponieważ żadne inne narzędzie nie oferuje tak wszechstronnej pracy nad ogólnie pojętą siłą i sprawnością fizyczną. Potrafią być cennym dodatkiem w treningu sportowca, ale i celem w rozwoju samym w sobie. W Polsce i na świecie jest duża społeczność osób mierzących się z różnymi wyzwaniami siłowo-wytrzymałościowymi z wykorzystaniem odważników kulowych (Mistrzostwa Polski, Tactical Strength Challenge, TOP TEAM, itp.). Wszystko to jednak w zgodzie ze wzorcami prezentowanymi przez instruktorów StrongFirst, gdzie jakość i bezpieczeństwo stanowią warunek do dalszych progresji treningowych.
Ponadto odważniki są niewielkie, stosunkowo niedrogie, praktycznie niezniszczalne i mogą być używane gdziekolwiek.

Efekty treningów z kettlebells

Czego mogę się spodziewać?

Na przestrzeni 30+ lat zostało przeprowadzonych sporo badań sprawdzających skuteczność odważników w treningu siły, mocy, wytrzymałości czy wydolności. Niektóre z nich są warte przytoczenia, a inne już nie – z uwagi na błędne założenia lub nieoptymalną technikę ćwiczeń. Niech poniższa lista wystarczy na krótkie podsumowanie. Istotniejszym od badań jednak może okazać się wiedza i doświadczenie trenera, który pracuje z danym narzędziem i umiejętnie wykorzysta go w treningu.

  • Silny korpus i zdrowe plecy
  • Wysokie przełożenie na sprint; unikalny trening mięśni kulszowo-goleniowych
  • Silny uchwyt, przedramiona i stabilność antyrotacyjna
  • Imponująca stabilność obręczy barkowej
  • Wysokie zapotrzebowanie kaloryczne - nawet do 20,2 kcal / minutę
Moje doświadczenia z odważnikami kulowymi kettlebells

Co ja zyskałem?

Kettlebells Hardstyle to pierwszy kontakt z treningiem siłowym na poważnie. Zaczynając w 2009 roku 16kg potrafiłem wykorzystać w większości ćwiczeń, by niedługo potem pracować już z większymi odważnikami. Wkrótce ciężkie swingi, snatche i pressy stały się podstawą treningu, budując fundament, którego nie do końca byłem świadom. Owa świadomość przyszła w momencie, gdy przy pierwszym kontakcie ze sztangą wykonałem ciąg 170kg (200% BW) oraz przysiad przeszło 150% BW. Wyciskanie jednorącz nad głowę ciężaru 50% masy ciała również szybko stało się powtarzalnym rekordem. Dalszy trening z wykorzystaniem sztang ZAWSZE jest wzbogacony o podstawowe ruchy z kettlami dając mi pewność, że pracują nad swoimi słabościami, których – bądźmy szczerzy – sporo powstaje w aktywnościach wyspecjalizowanych jak na przykład trójbój siłowy.

Sebastian Gęsior

Mój trening kettlebells

Pavel Tsatsouline, były trener specnazu, to osoba, która spopularyzowała odważniki kulowe na zachodzie tworząc StrongFirst. Patrząc jednak na jego stare nagrania kręcone już w USA, gdzie prezentuje techniki z odważnikami demonstrując swoją sprawność i siłę, daleko odbiega – delikatnie mówiąc 😉 – od dzisiejszych standardów dźwigania kettli, które w dużej mierze sam sprecyzował. Dzisiaj nie dźwiga już ciężarów i przeciętny osiłek z siłowni raczej nie wziąłby Pavla w pierwszej chwili na poważnie. Jednak jego doświadczenie, wiedza i wnikliwość w dalszym ciągu zadziwia i wiele osób z branży jest pod wrażeniem jego osoby, gdy zaczyna trenować pod jego okiem.

Bowiem dobry trener to nie tylko wyniki a trenerskie oko i czas spędzony z żelazem w rękach w ciągu całego życia. Nie sugeruj się zatem wynikami potencjalnego trenera – to warunek wystarczający, ale zdecydowanie nie konieczny!

Poniższe wyniki zatem to raczej osobista motywacja i odpowiedź dla ciekawskich. Aczkolwiek to wyniki, z których jestem dumny 💪.

16kg
Strict Military Press 1RM
40kg
Two Hand Anyhow 1RM
1osób
Zdobytych koszulek Top Team
0lat
Doświadczenie